Från Blind Hönas arkiv

Använd fantasi för att lansera din nya webbplats

webbservetter.jpgStockholms universitet har designat om sin webbplats. En nyhet är att sajten fått flikar för de olika huvudmålgrupperna - blivande student, student, anställd, press.

Hur lanserar man en ny design? Hur hjälper man användarna att förstå den nya navigeringen? Här är ett ovanligt fantasifullt sätt: När lunch-ätande studenter och anställda tar en pappersservett på Lantis, universitetets restaurang i Frescati, får de en påminnelse om den nya sajten och dess nya metafor.

Två olika motiv, ett på servettens framsida och ett på baksidan; det ena för anställda och det andra för studenter. Smart, oväntat och roligt!

Om förändringen av själva sajten kan man läsa hos Internetworld: Universitet tar steget in i 2000-talet, 11 nov 2005


Permalänk | Andra som länkat hit (0)


  Avdelare mellan text och datering  
01 dec 2005

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:


Mejl-adress:


URL:




Kommentarer:


Låt Blind Höna komma ihåg dina personuppgifter



  På kornet  |  Korn av sanning  |  Guldkorn  |  Blind höna  |  Skrot och korn  |  Väderkorn

 

 



Bloggtoppen.se