Från Blind Hönas arkiv

Om företagsbloggning i Financial Times

"Some companies find that letting employees do the blogging may be the key to success in the blogosphere". (Kevin Allison: Who's afraid of the big, bad blog?, 4 nov 2005).

FT publicerar IBMs interna riktlinjer för bloggar i artikeln. Utöver juridiskt motiverade riktlinjer som "Use a disclaimer stating that your postings do not necessarily represent IBM’s positions, strategies or opinions" och "Do not leak confidential or other proprietary information", finns också de här som jag gillar:
  • Find out who else is blogging about your topic and cite them
  • Do not pick fights, and correct your own mistakes.
  • Try to add value. Provide worthwhile information and perspective.
Riktlinjerna mejslades fram kollaborativt av IBMs egna bloggare under tio dagar med hjälp av en wiki.
Permalänk | Andra som länkat hit (0)


  Avdelare mellan text och datering  
04 nov 2005

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:


Mejl-adress:


URL:




Kommentarer:


Låt Blind Höna komma ihåg dina personuppgifter



  På kornet  |  Korn av sanning  |  Guldkorn  |  Blind höna  |  Skrot och korn  |  Väderkorn

 

 



Bloggtoppen.se