Kommentarer: Och nu blir det reklam

Hej Jonas, bra iakttagelse. Bob Garfield i AdAge var inne lite på samma linje i våras. (Jag tänkte länka, men sidan var låst nu och din kommentarsfunktion gillade inte en av teckenföljderna i URL:en. Det var en bra artikel, dock. ;) Bubblegeneration skrev också om det grundläggande problemet häromdagen - att ingen vill se annonserna. Vi har också uppmärksamamt "banner blindness": http://www.daytona.se/blogg/ar-du-bannerblind

På tal om det, vet du var man ska platsannonsera för att nå er interaktionsdesigners? :-)

Kommentar från Rasmus, september 9, 2007 10:23 EM

Ja, banners har ju nackdelen att de INTE är vad folk kom för, dvs innehållet. Svårigheten ligger ju i att addera till innehåll - ungefär som bloggkommentarer till nyheter eller till andra blogginlägg. I vilket fall borde ju folk titta oftare på en banner som är direkt relevant i förhållande till innehållet den syns i samband med. Det är därför lättare med textannonser där en matchning kan göras mellan textinnehåll. Själv tror jag ju på att försöka ta reda på drivkraften bakom att en användare söker upp ett visst innehåll - och därefter placera både banners och textannonser - as opposed to den traditionella kategoriseringen t ex innehåll=resereportage --> annons=resebyrå. Snarare, innehåll=Ibizareportage --> annons=tatueringar/sexiga underkläder/gym. Eller så, typ... ;-)

Kommentar från Mattias, november 9, 2007 07:46 EM

Skriv en egen kommentar:
Namn:


Mejladress:


URL (webblog, hemsida etc):




Webadresser i ditt inlägg blir automatiskt länkar om du skriver dem som http://www.url.com


Kommentar:


Kom ihåg personuppgifter