Kommentarer: Så kan media dra nytta av bloggar

Mycket intressant synpunkt Jonas. Håller med dig fullständigt. I sammanhanget kan man också se skillnaden mellan till exempel DI och andra medier vad gäller möjligheten att länka till gamla artiklar. På di.se försvinner (flyttas) artiklarna efter någon vecka, medan de flesta andra har relativt permanenta länkar. Ett utslag av bristande konkurrens inom dagliga affärstidningar kanske?

Kommentar från Hans, juni 13, 2005 08:15 FM

Lite snabbt, exempel på nyhetstjänster som accepterar TrackBacks:

Göteborgs Fria Tidning (nu nere tyvärr):

http://www.goteborgsfria.nu/

CNET:

http://news.com.com/2030-9368-5462850.html

Kommentar från Erik, juni 13, 2005 05:59 EM

Sa precis samma sak själv på en blogglunch, lösningen med TB är ju så uppenbar. Hoppas att de gör så!

Kommentar från dabitch, juni 14, 2005 09:58 FM

Blogga detta-knappar är ju en suveränt självklar lösning på ett i och för sig idiotiskt problem. Fattar inte varför vi finner oss i alla dessa jurister som bromsar utvecklingen hela tiden. men det är en annan historia.

Apropå bloggar & vilsna tidningar: nån som liksom jag råkade slösa bort sitt liv med att läsa Anders Westgårdhs krönika om bloggning i Aftonbladet? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,659510,00.html

Saknar ord för att beskriva meningslösheten i denna krönika...

Kommentar från Henrik Ahlén, juni 14, 2005 05:42 EM

Jag läste Anders Westgårdhs krönika om bloggning och suckade bara. Noll koll.

Det där med TB är ju en strålande idé!


Annica

Kommentar från Annica Tiger, juni 15, 2005 08:47 FM

Och att krönikan skulle kunna vara en parodi på en viss typ av bloggar är förstås helt omöjligt?

Kommentar från Fredrik, juni 15, 2005 01:53 EM

Skriv en egen kommentar:
Namn:


Mejladress:


URL (webblog, hemsida etc):




Webadresser i ditt inlägg blir automatiskt länkar om du skriver dem som http://www.url.com


Kommentar:


Kom ihåg personuppgifter