Kommentarer: Du är värre däran än du kunde ana

Snyggt! Jag antar att du samlar på andra löp oxo, och att det kommer en uppföljning?

Kommentar från Jinge, maj 19, 2005 04:58 FM

Dessa löpsedlar gör mig upprörd av två anledningar. För det första så handlar det om att sälja lösnummer på bekostnad av människors hypokondri. Hypokondri är något som ofta skojas med, men att vara drabbad av det är allt annat än roligt. Ofta handlar det om att drabbas av svår ångest, ofta dödsångest, vid upptäckandet av vad man fruktar är symptom på allvarliga sjukdomar. Det är riktigt lågt att spela på detta.

För det andra så misstänker jag att kvällstidningarna orsakar en belastning på sjukvården i det längre loppet. Hur många samtal till sjukvårdsupplysningen, hur många extra läkarbesök, med återbesök, orsakar dessa löpsedlar?

Kommentar från Peter Lindberg, maj 19, 2005 05:48 FM

Jag leder mediakurser för bland annat läkare, som säger sig ha stora besvär med kvällstidningarnas larmrapporter. "Du kan dö av xx" De blir nedringda av oroliga patienter och anhöriga, det tar en väldig massa tid och det kan vara svårt att förklara hur det verkligen är. Flera läkare har frågat mej vilket ansvar journalisterna egentligen har...
Det var som någon sa, Dagens Nyheter har kommit med cancerlarm om allt utom trycksvärta;-)

Kommentar från Charlotte, maj 19, 2005 08:21 FM

Stående skämt: "Aftonbladet har hela listan".

Kommentar från Zibbo, maj 19, 2005 09:22 FM

När man ser det här förstår man att svenskarna verkligen ÄR världens sjukaste folk. Hur har de kunnat missa det här, utredarna som inte funnit något svar på varför ohälsan stiger ...

Kommentar från Anders, maj 20, 2005 04:43 FM

Det hela handlar ju om terrorpropaganda för att hålla svenska folket i schack. Tillsammans med att sälja lösnummer, går detta att sätta samman med ökat våld i sammhället?

Kommentar från Slartibartfast, maj 25, 2005 03:00 EM

Skriv en egen kommentar:
Namn:


Mejladress:


URL (webblog, hemsida etc):




Webadresser i ditt inlägg blir automatiskt länkar om du skriver dem som http://www.url.com


Kommentar:


Kom ihåg personuppgifter